4 oleje, ktoré by nemali chýbať z vašej kuchyne

Aj ty patríš k tým, ktorí v kuchyni používajú len bežný známy slnečnicový olej? Olej, nazývaný aj ako tekuté zlato, má mnoho druhov. Každý z nich má široké uplatnenie v kuchyni a majú výborné účinky na vaše zdravie. Prečítaj si 4 najznámejšie oleje, ktoré by nemali chýbať z tvojej kuchyne.

1. Kokosový olej

kokosovy-olej

Olej s výbornou vôňou, ktorý sa jemne rozpúšťa na tvojej pokožke patrí medzi málo olejov, ktoré sú vhodné úplne na všetko.

Okrem toho, že pomáha suchej pokožke a výborne vyživuje pleť, má bohaté využitie aj v kuchyni. Ak si ho ešte nevyskúšal, patríš medzi málo ľudí, ktorí mu vedeli odolať.

Kokosový olej je zdrojom nenasýtených mastných kyselín a neobsahuje žiaden cholesterol.Jeho okúzľujúca vôňa dodá tvojím jedlám úplne inú chuť.

Jeho najväčšou výhodou je, že sa neprepáli ani pri 200°C. Je vhodný do koláčov, šalátov, na vyprážanie, do palaciniek alebo do ovsenej kaše.

Ak nie si nadšencom kokosovej vône prípadne nechceš, aby tvoje mäsko voňalo kokosovo, môžeš siahnuť aj po oleji bez vône, ktorý v sebe nesie rovnaké účinky.

2. Avokádový olej

Avokádový olej je zdrojom antioxidantov, vitamínu E a C. Ešte si ho nevyskúšala? Teraz je ten správny čas. Na organizmus má totiž výborné účinky. Znižuje cholesterol, pozitívne ovplyvňuje činnosť srdca a upravuje krvný tlak. Je bohatý na nenasýtené mastné kyseliny.

Kde všade ho môžeš využiť? V kuchyni jednoducho všade. Je vhodný do šalátov a na zeleninu, do omáčok, ale aj na vyprážanie, keďže sa neprepáli ani pri 250°C. Má sladkastú príchuť, no neprekrýva prirodzenú chuť jedla.

arganovy-olej

3. Argánový olej

Olej, prezývaný ako tekuté zlato, sa získava zo stromu, ktorý rastie výlučne v Maroku, Alžírsku a Izraeli. Kvôli tomu je výnimočný a jeho výroba je pomerne náročná.

Pozitívne vplýva na obehovú sústavu, znižuje cholesterol a znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení.

Je možné ho použiť najmä v marockej kuchyni, no môžeš ho pridať aj do šalátov alebo na dochucovanie polievok či iných jedál.

Možno si doteraz nevedel, že agránový olej je bohatý na tokoferoly a skvalen. Čo je tokoferol a skvalen? Tokoferol sa označuje ako vitamín E. Posilňuje bunkovú membránu a vďaka jeho prítomnosti pomáha aj pri starostlivosti o pleť. Druhá zložka je skvalen. Je to látka, ktorá lieči kožné choroby a slúži ako prevencia rakoviny kože.

4. Makový olej

Makový olej má použitie v kuchyni, najmä pre vysoký obsah vápnika, antioxidantov, omega 3 a 6 esenciálnych mastných kyselín. Pomáha pri chudokrvnosti, reumatických ochoreniach a pri psychickej či fyzickej námahe.

Kde ho môžeš využiť? Keďže je 100%-ný a za studena lisovaný patrí medzi zdravé oleje, používané najmä v kuchyni. Je vhodný do omáčok, ovocných polievok, dezertov, ale aj do teplej kuchyne.

Dopraj si aj ty na udržanie zdravej kondície tekuté zlato.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

štrnásť − 7 =

x

Súhlasím s tým, aby bioliving.sk mohol zhromažďovať a používať môj e-mail, ip adresu a iné osobné údaje prostredníctvom cookies a aby mi mohol posielať informácie.

Súhlasím Nesúhlasím Ochrana osobných údajov Nastavenia ochrany osobných údajov